Творчість учнів на уроках української мови та літератури


                                                                                 
 Педагогічна творчість
це оригінальний і високоефективний підхід учителя до навчально-виховних завдань, збагачення теорії та практики виховання.
В.Сухомлинський

                                         
ШМО вчителів української мови та літератури

Творчість на уроках української мови. 
Забєйворота І.М. 
Проблема творчості стала в наші дні самою актуальною, тому що саме творчі люди створюють нове, неповторне у всіх сферах людської діяльності.Основним завданням освіти сьогодні є не стільки оволодіння багажем знань, скільки розвиток творчих здібностей школярів, формування вмінь та навиків самостійного пошуку, аналізу та оцінки інформації, самоактуалізації, самоутвердження та самореалізації творчих здібностей.

Додаток 1 Забєйворота І.М. Інтерактивні ігри до теми «Прикметник» 6 клас.
Гра «Я знаю, що...»
Прикметник – це самостійна частина мови...
  Додаток 2 Забєйворота І.М. Розробка уроку зв'язного мовлення для 8 класу
Тема: Джерела писемності. Розвиток зв'язного мовлення. Лист. Адреса.
Мета: познайомити дітей з джерелами писемності; ознайомити учнів із правилами 
написання листів, підписування конвертів; формувати вміння та навички правильно 
визначати зміст та композицію листа, вибирати потрібні слова та словосполучення, 
правильно писати адресу на конверті; розвивати творчі здібності учнів та навички свідомої  дисципліни; виховувати мовленнєву культуру учнів.

Додаток 3 Забєйворота І.М. 
Урок  з  розвитку зв’язного  мовлення 11 клас
Тема: Підготовка до написання твору в публіцистичному стилі на морально-етичну тему.
Мета:  створити умови для підготовки до написання твору, для розвитку творчих здібностей учнів на основі особистісно орієнтованої технології навчання. Формувати уміння визначати межі запропонованої теми майбутнього твору, прогнозувати його головну думку, добирати й систематизувати матеріал   для твору. Виховувати повагу до загальнолюдських моральних цінностей. Розкривати соціальну роль жінки, її 
покликання матері, дружини.
Тип уроку: бінарний (інформатика – українська мова), інтегрований
Обладнання: репродукції картини Леонардо да Вінчі, портрети Лесі Українки та Роксолани. 
Картки, попередні записи на дошці.

                                         
«СУЧАСНИЙ УРОК - 
СПІЛЬНА ТВОРЧІСТЬ 
УЧИТЕЛЯ ТА УЧНІВ»
Діяльність учителя української мови та літератури повинна бути спрямована на створення такої системи, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей учнів.
Конспект уроку 
Колесник Т.А.
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними означальними та   підрядними з’ясувальними. Тренувальні вправи(урок-практикум)
Культурологічна тема.  Значення творчості Григорія Сковороди.
Мета: - поглибити знання учнів про складнопідрядні речення; 
- формувати уміння розпізнавати складнопідрядні речення  з  підрядними означальними та підрядними з’ясувальними;
- спонукати до пошукової діяльності, активного мислення школярів;
- сприяти розвитку словникового запасу, діалогічного мовлення;
- виховувати бажання самовдосконалюватися;
виховувати культуру мовлення. 

Завдання практикуму
Колесник Т.А.
Тема: Звертання поширені й непоширені. Розділові знаки в реченнях зі звертаннямиМета: поглибити знання учнів про звертання, їх стилістичну роль у мовленні; формувати вміння визначати спосіб морфологічного виражання звертань; удосконалювати  вміння виділяти в реченнях непоширені й поширені звертання; розвивати творчі здібності учнів; виховувати любов до рідної мови, спонукати до дотримування культури мовлення під час спілкування.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань

"Звертання поширені й непоширені"
 Колесник Т.А.



Конспект уроку
Сеник О.О.
Тема: Іменник як частина мови. Загальне значення, морфологічні 
ознаки, синтаксична роль.
Мета: Повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників, формувати загально пізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях, розвивати творчі вміння, використання іменників у власних висловлюваннях, виховувати пошану до народних символів України.

Конспект уроку 
"Національна символіка України". 
 Гарьковина Т.М. 
Тема: Національна символіка України. 
Мета: Поглибити знання учнів про нашу – Україну, продовжувати ознайомлення учнів з національними символами України, формувати національну свідомість школярів, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, розвивати пізнавальні інтереси, виховувати любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності. 
Обладнання: Карта України, вислови про Україну, прислів’я про рідний край; аудіозапис Гімну України, плакати із символікою України, Конституція.

 Презентація до уроку
"Національна символіка України" 
Гарьковина Т.М.
Презентація до виховного заходу 
"Виростай,дитино, й памятай:
Батьківщина - то найкращий край"
Гарьковина Т.М.

Усний журнал 
"Т.Г.Шевченко"
Гарьковина Т.М.
Мета: розширити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка. 
Розвивати мислення, творчу уяву, активність, працювати над виразністю читання.
 Виховувати пошану до героїчного минулого, любов до свого народу.
Обладнання: Портрет Т. Г. Шевченка, ілюстрації до творів, малюнки учнів, виставка книг про життя і творчість Т. Г. Шевченка.
Незабутньою для учнів гімназії стала зустріч з народним артистом
України Іваном Смолієм.
Електронні посібники
Гарьковина Т.М.
Підручники, зошити, пустотливі учні, веселі дзвінки, зустрічі з
батьками, перевірка зошитів, цікаві уроки, складні контрольні роботи – це все наша улюблена справа.Але…

Конспект уроку 
"Український віночок"
Гарьковина Т.М.
Тема:усний детальний переказ тексту розповідного характеру  з елементами опису
предметів.Український віночок(на народознавчій основі).
Мета:навчити учнів відтворювати розповідний текст з елементами опису.
Розвивати  вміння ,навички усвідомлювати тему й основну думку,логіку викладу,тип і стиль мовлення.
Виховувати почуття любові до традицій українського народу.
Тип уроку:урок розвитку комунікативних умінь і навичок.
Методи і прийоми:розповідь,бесіда,самостійна робота.

Відеоурок " Як тебе не любити,Києве мій"
Гарьковина Т.М.

Виховний захід
"Ми діти твої, Україно"
М.М. Юдіна, І.М. Забєйворота, О.А. Бабкина 
Сценарій літературно-музичної композиції
до Дня української писемності
На екрані відеоряд, презентація «Моя країна – Україна». Учні заходять до актової зали. Музика.


Виховний захід до Дня Збройних Сил України 
Юдіна М.М.
Вед.1: Доброго дня, дорогі наші глядачі, гості! Сьогодні ми зібралисяу святковому залі, щоб привітати сильну половину людства – мужніх, сміливих, відважних лицарів – зі святом – Днем Збройних сил України. 
Вед 2: Наше свято ми відкриваємо державним гімном України.На виконання державного гімну стояти струнко!


10 комментариев:

  1. Електронні посібники - то цікава річ! Добре було б, якби вони були і в учителів іноземної мови.

    ОтветитьУдалить
  2. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  3. Розробки виховних заходів обов'язково використаю під час проведення виховних годин.Дякую.

    ОтветитьУдалить
  4. Можна з гордістю сказати, що у творчих вчителів і учні прекрасні!

    ОтветитьУдалить
  5. Творчість учнів і учителя- це самоутвердження та самореалізація творчих здібностей.

    ОтветитьУдалить
  6. Корисна річ! Просто, гріх не використати у своїй роботі)))) Дякую!

    ОтветитьУдалить
  7. Декілька разів відвідувала уроки Гарьковини Т.М. і завжди черпала щось цікаве для своєї роботи. Дякую!

    ОтветитьУдалить
  8. Цікавий матеріал про складні речення,дякую за роботу.

    ОтветитьУдалить
  9. "Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування."(Панас Мирний)
    Багатий досвід майстрів своєї справи.

    ОтветитьУдалить
  10. "Якщо хочеш бути красивим, працюй до самозабуття, працюй так, щоб ти відчував себе творцем, майстром, господарем в улюбленому ділі. Працюй так, щоб очі твої виражали одухотвореність великим людським щастям – щастям творчості". В. Сухомлинський

    ОтветитьУдалить