З досвіду роботи над темою
«Формування творчої особистості учителя та учня»

Анотація на постер 

Досвід за інноваційним  потенціалом  носить комбінований характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології. Діяльність вчителя та учня не повинна регламентуватися. У процесі  навчання повинні бути елементи творчості, які передбачають комбінування, аналогізування, універсалізацію, випадкові видозміни.
Отже, актуальність теми  визначається соціальною потребою у творчому розвитку особистості,здатної до творчого мислення,самостійного пошуку для вирішення різного роду суспільно-важливих проблем.         
Метою  є  формування  творчої інноваційної особистості як засіб  забезпечення високого рівня навченості ,створення  атмосфери співробітництва та взаємодії вчителя та учня.   
Результатом запровадження досвіду є:
1.Формування нових компетенцій.
2.Готовність до саморозвитку.
 3.Системне впровадження кращих зразків навчально – виховного процесу.
4. Підвищення інтересу до вивчення предмета, збільшення кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, зростання успішності, підвищення проценту якості знань.




В нашому НВК працюють  досвідчені і творчі педагоги. В школі працюють ШМО вчителів української мови та  літератури, іноземної мови, світової літератури та російської мови. Це великий і творчий  колектив, який налічує  15 вчителів, серед яких  5 вчителів вищої категорії, з них 4 мають звання вчитель-методист  та 2 – старший вчитель, 4  вчителі з І кваліфікаційною категорією,2 – спціаліст ІІ категорії та 3 вчителя –спеціаліста.
Наше кредо «Навчаючи–учись,навчаючи – твори,у процесі  творчості -  навчай!»

Діяльність учителів-філологів повинна бути спрямована на створення такої системи, головна мета якої – максимальний розвиток творчих здібностей учнів.
Усвідомлюючи, що питання розвитку творчої особистості та творчих здібностей особливо гостро постає в сучасній школі, кожен педагог наполегливо працює  над цією проблемою.
Розвиток педагогічної творчості вчителів і підвищення на цій основі результативності навчально-виховного процесу знаходиться у прямо-пропорційній залежності від педагогічних умов, від правильно обраних шляхів розвитку та реалізації творчої педагогічної діяльності, від особистісних якостей учителя.
Завданням роботи є впровадження інтерактивних методів та прийомів для того, щоб стимулювати й розвивати творчі здібності учнів, формувати творчу особистість школярів.
Гарна школа починається з уроку. Від нього залежить усе: культура, доброзичливість у взаєминах між учнями, вчителями і батьками. Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання, однак авторитет самого заняття настільки високий і міцний, що не підлягає сумнівам навіть найсміливіших критиків.Саме тому ми звертаємося нині до уроку як основної форми навчання зі спробою розглянути всю його багатогранність і багатоаспектність як єдину процесуальну систему.
Зрозуміло, що уроки в умовах гуманізації навчання, в умовах співробітництва (учитель — учень) потребують величезної підготовчої праці, великих знань, якщо хочете, готовності душі. Форма уроку найсправжнісінького, творчого педагога не заважає, а допомагає йому в його праці, підвищенні якості навчання.
Творчість  вчителя – творчість  учня.  Діти -  барометр  уроку,  саме  вони,  різні  за  своїми  здібностями  сприймати  і   відтворювати  почуте,  спонукають    шукати  нові  методи   і прийоми  навчання.
 Тому для організації навчально-виховної діяльності враховуємо  саме такі чинники формування творчої особистості, адже тільки у сприятливих педагогічних умовах за допомогою правильно обраних шляхів реалізації свого творчого потенціалу може вільно розвиватися творчий учитель.
Одним з важливих напрямів діяльності вчителя в умовах загальноосвітньої школи є його робота з учнями, яким властиві підвищені навчальні здібності. Це обдаровані діти. Вони легко запам'ятовують навчальний матеріал, мають сформовані навички самоконтролю, велику працездатність, не ординарно мислять, вільно виражають свої думки, а також критично осмислюють різноманітні наукові факти та явища дійсності.
Серед характерологічних особливостей творчої особистості виділяють:
відхилення від шаблону;
оригінальність;
ініціативність;
наполегливість;
високу самоорганізацію;
працездатність.
Виходячи з цього у школі визначені головні завдання роботи з творчими дітьми:
• створення максимально сприятливих умов для розвитку таких дітей;
• розробка й поетапне впровадження нового змісту освіти, інтерактивних технологій
навчання й виховання;
Робота з дітьми щодо впровадження цього завдання полягає в тому, щоб виявити ці творчі здібності та задатки. На уроках вчителів філологів  мають  місце творчі диктанти, завдання, складання та розігрування діалогів на задану тему, створення віршів за опорними словами або початком і т.д. Все це активізує, а також стимулює розум, надихає на творчі думки.
Систематична  робота  над реалізацією  проблемної теми  має свої результати.
Вчителі наполегливо працюють над підготовкою  учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад. В школі працює мале наукове товариство «Джерельце», яке спрямовує свою роботу на підготовку  старшокласників до участі  у роботі  МАН. Активним в цьому напрямку  є  ШМО вчителів англійської мови.Вже близько 7 років  учні школи беруть участь у Програмі обміну майбутніх лідерів FLEX, що проводиться за сприяння американців.
Велику роль у творчому розвитку школярів відіграє участь у Всеукраїнських інтерактивних конкурсах, де наші учні є активними учасниками
Вчителі-філологи мають великий педагогічний досвід і завжди готові ним поділитися. Ми беремо активну участь у семінарах різних рівнів – від районних до обласних, ділимося своїми творчими здобутками зі слухачами курсів при ЗОІППО.
Вчителі беруть участь у конкурсах «Учитель року»  і своїми високими результатами доводять, що вміють працювати натхненно і творчо. Ми пишемо свої програми(Гльоза А.М.), беремо участь у конкурсах обласного рівня(Виноградова Н.В.),видаємо власні методичні розробки (Забєйворота І.М.)
Не можна не згадати і позакласну роботу вчителів – філологів, яка є , на нашу  думку, одним із головних шляхів творчого розвитку як вчителів , так і учнів, їх спільної діяльності.
Метою залучення учнів  до позакласної роботи є:
1.формування стійкого інтересу саме до творчого процесу.
2.виявлення спрямованості інтересів школярів, ступеня їх стійкості.
3.формування стійких і глибоких інтересів до творчої діяльності школярів.

1 комментарий: